OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Práce » Pět základních zásad pro levné vybavení prodejny

Pět základních zásad pro levné vybavení prodejny 

Většina maloobchodních prodejen s různými druhy zboží nejčastěji bojuje s problémem prostoru.  Na základě výsledků průzkumu mezi tisíci slovenskými maloobchodními prodejci se zjistilo, že prostor je nejčastějším omezením v problematice zařizování prodejen, takže většina z těchto prodejců zápasí s problémem, jak vytvořit prostor a organizovat zboží. Proto vám nyní přinášíme pět jednoduchých a cenově dostupných způsobů, jak maximalizovat malé obchodní prostory:

1. Nechte to na barvy

Zvýraznění jen jedné stěny zajímavou barvou a levný způsob, jak můžete nejen okořenit vzhled své prodejny a zároveň ji opticky zvětšit. Stěna výrazné barvy vytváří iluzi ustupujícího prostoru, což působí velmi pozitivně u menších, ale i větších prostor.  Tento efekt můžete jednoduše posunout ještě o krok dále, pokud použijete místo barvy zajímavou tapetu, která díky možnosti použití různých vzorů může vaší prodejně dodat úplně nový vzhled.

2. Slepá okna jsou stále IN

Okna můžou malý prostor velmi jednoduše otevřít a propůjčit mu dojen prostornosti. Dobrým příkladem je možnost vytvoření slepých otvorů do stěn, v nichž se umístí okenní rámy, díky čemuž se prostor opticky předělí a zároveň zvětší. Ještě jednodušším způsobem je umístění zarámovaných zrcadel na stěny prodejny a jejich ohraničení textilními drapériemi, čímž se opět vytvoří iluze okna. Tento způsob vytvoří iluzi světla a pohybu i v menší prodejně.

3. Organizujte vertikálně

Umisťování zboží na různých úrovních maximalizuje váš prostor, který je pak vizuálně zajímavější pro vaše zákazníky. Nejjednodušší způsob, jak dosáhnout tohoto efektu, je umisťování ukládacích prostor, jakými jsou policové systémy, v různých výškách.  Pro podporu tohoto dojmu můžete podél těchto polic nebo kdekoliv ze stropu zavěsit různé závěsy a klidně i jiné zajímavé dekorační předměty, které upoutají pozornost zákazníků i na výše umístěné poličky a zároveň tím opticky zvětší vaše prostory.

4. Vyhněte se dojmu přeplněnosti

Nejlepším způsobem, jak mít v prodejně dostatek zboží a přitom se vyhnout pocitu přecpané prodejny, je používání neutrálních barev, jakými jsou například sivá a slonovinová, a zároveň i používání větších kusů nábytku.  V takto upraveném prostoru můžete později zvýraznit jednotlivé části prodejny menšími barevně výraznými prvky, jakými mohou být polštářky, vázy a sošky, ale klidně i cokoliv jiného, co vás napadne a zapadne do stylu vaší prodejny.

5. Použijte různé typy a způsoby osvětlení

Osvětlení je důležité nezávisle na typu a zaměření prodejny, ale v malých prostorách patří mezi nejdůležitější aspekty vybavení prodejny.  Pokud například nemáte správně osvětlený roh prodejny, ztrácí tento prostor doslova svůj význam, a tím přicházíte o příležitost přilákat zákazníky.  Proto doporučujeme použít kombinaci bodových světel, klasických lamp a lustrů, stojacích lamp, ale i nástěnných lamp. Tato kombinace vám zajistí nejen dokonale osvětlený celý prostor prodejny, ale dodá jí zároveň eleganci a rozmanitost.  Samozřejmě není pravidlem, že je potřeba použít zmiňované typy osvětlení.  Základem myšlenky je princip míchání různých osvětlení, abyste tak svou prodejnu zútulnili a dali ji osobitý šmrnc, v kterém se vaši zákazníci budou cítit dobře.

Těchto pár rad vám i s omezenými náklady velmi jednoduše, rychle a bez větších zásahů pomůže proměnit prodejnu na prostor, který bude působit nejen prostorněji, ale také útulněji. 

®

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

PORADENSTVÍ PRO ŽENY

"odborné i neodborné rady"