OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Životní styl a podnikání » Jak vybudovat a řídit úspěšnou kavárnu?

Jak vybudovat a řídit úspěšnou kavárnu?

V dnešní době je podnikání jednou z alternativ, když ztratíte zaměstnání  nebo pokud je vaším snem vybudování vlastního podniku. Jednou z možností je otevřít si vlastní kavárnu a vytvořit vhodné místo, kde se budou moci lidé setkávat, odpočívat a popíjet kvalitní kávu.

Nejdůležitější ze všech kritérií je začít podnikat s rozumem, stát nohama pevně na zemi a nevložit do podnikání veškeré své finanční prostředky. Největší chybou začínajících podnikatelů je špatný koncept podniku, lokalita a nesmyslné představy o tom, že podnik bude prosperovat již od začátku. Kámen úrazu také velmi často bývá vysoká částka za pronájem prostor a nevhodné obsazení personálu.

V pohostinství je ekonomická situace stále poměrně obtížná a tržby v pohostinství neustále klesají, je tudíž velice obtížné a časově náročné  zachovat si přiměřený standard a stálou klientelu. Jednou z možných variant je vytvoření efektivní reklamy, což může být tvorba webových stránek, roznos akčních letáků a v poslední době má obrovský potenciál reklama na sociálních sítích např. Facebook či na webu, kde naleznete různé katalogy restaurací a kaváren, z nejznámějších např. Lunchtime.cz. 

Mnohem důležitější oproti tvorbě cenových kalkulací je tvorba marketingové strategie podniku, která bývá povětšinou zapomenutá a mnoho kavárníků jí bohužel neklade žádný význam.  Tato strategie by měla být vytvořena mnohem dříve než se podnikatelé vrhnou do hledání vhodných prostor či návrhů interiéru a měla by zahrnovat krátkodobý a dlouhodobý finanční plán na řízení podniku, koncept kavárny, představu jak přilákat co nejvíce nových zákazníků a udržet si je, představu o kulturním programu, který by měl v kavárně probíhat a záložní krizový plán.

Je nutno podotknout, že hlavním principem úspěšné kavárny není nízká cena produktů, ale umění prodat produkt v běžné či vyšší cenové kategorii a i přesto vykouzlit úsměv na tváři spokojeného zákazníka. 

posezení v kavárně 

Autor: Zuzana Klímová

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.